Prin Hotărârea nr. 1504/24.07.2024, Secţia pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii a aprobat organizarea concursului pentru ocuparea a două posturi vacante de asistent al judecătorului la Curtea de Apel Târgu Mureș, în perioada iulie – octombrie 2024, în condiţiile prevăzute de Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului de ocupare a posturilor vacante de asistent al judecătorului, aprobat prin HCSM nr. 1189/2024 (în continuare Regulament).
Concursul se va desfăşura la sediul Curţii de Apel Târgu Mureş. Susţinerea probelor de concurs se va desfăşura potrivit următorului calendar:
- 11 septembrie 2024 – proba practică eliminatorie de verificare a abilităţilor de operare pe calculator;
- 12 septembrie 2024 – proba scrisă eliminatorie de verificare a cunoştinţelor juridice, teoretice şi practice;
- 10 – 11 octombrie 2024 – susţinerea interviului;
- 16 – 18 octombrie 2024 – testarea psihologică.
Potrivit art. 6 din Legea nr. 393/2023 privind statutul asistentului judecătorului, poate fi numită în funcţia de asistent al judecătorului persoana care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română, domiciliul în România şi capacitate deplină de exerciţiu;
b) este licenţiată în drept;
c) nu are antecedente penale;
d) cunoaşte limba română;
e) este aptă, din punct de vedere medical şi psihologic, pentru exercitarea funcţiei;
f) se bucură de o bună reputaţie;
g) are o vechime de cel puţin 3 ani în funcţiile de specialitate juridică prevăzute la art. 63 alin. (1) din Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor şi procurorilor.
Condiţia de a fi apt din punct de vedere medical se dovedeşte prin certificat medical eliberat de un medic specializat în medicina muncii, la cererea fiecărui candidat, pe baza baremului medical prevăzut la art. 11 alin. (1) din Legea nr. 303/2022. Pentru eliberarea certificatului medical, candidatul trebuie să se prezinte la medicul de medicina muncii cu un document emis de medicul de familie din care să rezulte afecţiunile cronice care este în evidenţă. Medicul de medicina muncii va elibera un certificat medical, prin raportare la baremul medical prevăzut la art. 11 alin. (1) din Legea nr. 303/2022.
Candidaţii declaraţi admişi la concurs şi care îndeplinesc condiţia de a fi apt din punct de vedere psihologic vor fi verificaţi sub aspectul îndeplinirii condiţiei bunei reputaţii.
Dosarul de înscriere se depune la sediul Curţii de Apel Târgu Mureş (etajul I, cam. 102), în perioada 26 iulie – 6 august 2024, inclusiv, în zilele lucrătoare, în intervalul orar 1000 – 1400 , şi va cuprinde următoarele documente:
a) cererea tipizată (la înscriere candidaţii primesc formularul cererii tipizate);
b) actul de identitate (copie certificată pentru conformitate cu originalul);
c) diploma de licenţă (copie certificată pentru conformitate cu originalul);
d) dovada plăţii taxei de înscriere;
e) certificatul de cazier judiciar;
f) certificatul medical eliberat în condiţiile art. 6 alin. (1) din Regulament;
g) actele doveditoare ale vechimii prevăzute de art. 3 lit. g) din Regulament.
Taxa de înscriere la concurs este în cuantum de 1.000 lei şi se achită în contul Curţii de Apel Târgu Mureş RO08TREZ47620E330500XXXX, deschis la Trezoreria Târgu Mureş, CUI 47373260. Dovada plăţii va cuprinde, în mod obligatoriu, şi următoarele menţiuni: numele şi prenumele candidatului, respectiv destinaţia sumei – „taxă concurs asistent al judecătorului”.
Tematica şi bibliografia concursului (astfel cum au fost aprobate pentru anul 2024, conform Anexei 1 laHotărârea Secţiei pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1502/24.07.2024), calendarul desfăşurării concursului şi Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului de ocupare a posturilor vacante de asistent al judecătorului, aprobat prin HCSM nr. 1189/2024, sunt publicate pe pagina de internet a Curţii de Apel Târgu Mureş.
BIROUL DE PRESĂ AL
CURŢII DE APEL TÂRGU-MUREŞ