google.com, pub-0927370713918800, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0927370713918800, DIRECT, f08c47fec0942fa0
- Advertisement -spot_img
HomeANALIZĂAdevărata față a performanței: Doar 77 km de cale ferată modernizați în...

Adevărata față a performanței: Doar 77 km de cale ferată modernizați în 2024

- Advertisement -spot_img

România continuă să înregistreze întârzieri semnificative în modernizarea infrastructurii feroviare, în ciuda promisiunilor ambițioase ale autorităților. În 2024, doar 77 km de cale ferată au fost modernizați, o realizare departe de obiectivul de 298,55 km stabilit la începutul anului.


Promisiuni vs. realitate

Deși sectorul rutier a înregistrat progrese notabile, cu 197 km de drumuri rapide deschiși în 2024, infrastructura feroviară rămâne un punct sensibil. În anul electoral, politicienii s-au concentrat pe inaugurarea drumurilor rapide, neglijând investițiile esențiale pentru o rețea feroviară modernă.

Potrivit datelor furnizate de Clubferoviar.ro, România nu doar că a ratat obiectivele pentru 2024, dar tendința din ultimii ani confirmă o stagnare alarmantă:

  • 2020: 71,88 km recepționați;
  • 2021: 33,02 km;
  • 2022: 13,39 km;
  • 2023: 0 km;
  • 2024: 77 km.

Un istoric al eșecurilor

Problemele din sectorul feroviar nu sunt noi. De exemplu, în 2023, România nu a modernizat nici măcar un kilometru de cale ferată, deși promisiunile inițiale vizau 100 km. Această tendință reflectă lipsa unei strategii coerente, a finanțării suficiente și a unei implementări eficiente a proiectelor.


De ce este importantă modernizarea căilor ferate?

  1. Transport sustenabil: Căile ferate joacă un rol esențial în reducerea emisiilor de carbon și în promovarea unui transport ecologic.
  2. Dezvoltare economică: Modernizarea feroviară poate stimula economia prin creșterea eficienței transporturilor de marfă și a mobilității persoanelor.
  3. Conectivitate regională: O rețea feroviară modernă asigură o conectivitate mai bună între regiunile României și integrarea în coridoarele europene de transport.

Concluzie: o performanță sub așteptări

În timp ce autoritățile reușesc să puncteze la capitolul drumuri rapide, modernizarea căilor ferate rămâne o provocare majoră. 77 km de cale ferată modernizați în 2024 reprezintă o îmbunătățire față de anul precedent, dar sunt insuficienți în contextul obiectivelor stabilite și al nevoilor reale ale României.

Reformele urgente, planificarea strategică și utilizarea eficientă a fondurilor europene ar trebui să devină priorități absolute pentru a scoate sectorul feroviar din impasul actual. Până atunci, România va continua să rămână cu mult în urma standardelor europene.

- Advertisement -spot_img
Stay Connected
16,985FansLike
2,458FollowersFollow
61,453SubscribersSubscribe
Must Read
Related News
google.com, pub-0927370713918800, DIRECT, f08c47fec0942fa0