Proiectul Autostrăzii Unirii (A8) face un pas major înainte în județul Mureș, odată cu desemnarea constructorului pentru lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni. Deputata PSD Mureș, Dumitrița Gliga, a anunțat oficial că asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – INFRAVIS SRL a câștigat licitația organizată de CNAIR pentru realizarea acestui tronson strategic.
Cu o lungime de 23,4 kilometri, dintre care 1,07 km vor fi tuneluri, acest lot de autostradă reprezintă o parte importantă din viitoarea infrastructură care va lega Transilvania de Moldova. Valoarea contractului se ridică la 2,98 miliarde de lei (fără TVA), fiind finanțat prin Programul Transport 2021–2027.
Pe traseul lotului vor fi construite două tuneluri bidirecționale – unul de 740 metri în zona Măgherani și altul de 330 metri în apropiere de Chibed – precum și două ecoducte, unul peste DN13A și calea ferată și altul peste DN13, în zona Acățari. Aceste structuri sunt esențiale pentru siguranța traficului, dar și pentru protejarea mediului înconjurător.
Durata estimată pentru realizarea proiectului este de 30 de luni, împărțită în 6 luni de proiectare și 24 de luni pentru execuția lucrărilor. Dacă nu vor exista contestații în următoarele 10 zile, contractul va putea fi semnat și lucrările vor putea începe conform graficului.
În paralel, lucrările pe Sectorul I al Autostrăzii A8 – Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (22 km) și legătura cu Autostrada A3 (2,4 km) au fost deja demarate de firma NUROL, cu finanțare asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Aceste lucrări se desfășoară pe teritoriul localităților Gheorghe Doja, Crăciunești, Acățari, Păsăreni, Gălești și Miercurea Nirajului.
Desemnarea constructorului pentru lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni reconfirmă angajamentul autorităților de a conecta regiunile istorice ale României prin infrastructură modernă și sigură. Pentru județul Mureș, Autostrada Unirii nu este doar un proiect de mobilitate, ci o veritabilă coloană vertebrală a dezvoltării economice și sociale.